اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکار شما

اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکار شما

اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکار شما چیست؟ چرا محتواگری برای رونق کارتان اهمیت دارد؟

این اولین چیزی‌ست که باید از دنیای تولیدمحتوا برایتان بگویم. قصد من اینجا صحبت کردن از تاریخچه تولیدمحتوا و نقش‌ونگارهای اجداد من یا شما یا هر کسی، بر دیواره‌ی غارهای باقی‌مانده از دوران باستان و سنگ‌نگاره‌ها و پیام‌های ردوبدل‌شده بین آنها نیست. بلکه من درست برای همین روز و همین ساعت و حتی همین لحظه با شما سخن می‌گویم.

 

شما یک راه بیشتر ندارید و هیچ راه دومی پیش‌رویتان نیست؛ پس یا برای کسب‌وکارتان در دنیای وب تولیدمحتوا کنید یا برای همیشه شغلتان را کنار بگذارید. آنچه دارید را با فنون محتواگری در معرض دید مشتری‌اش قرار دهید یا بروید و کسب‌وکاری دیگر را شروع کنید، چون دیر یا زود به فراموشی سپرده خواهید شد. می‌پرسید چطور؟

 

باید کاملا شفاف و بدون تعارف بگویم؛ توسط همان مشتریِ بی‌وفا، همانی که آنقدر بی‌وفاست که با کمی تعلل از جانب شما در ارائه خدمات بهتر و البته در دسترس‌تر، (از آنجا که آدم‌ها روزبه‌روز تنبل‌تر می‌شوند) به خاطره‌ها خواهید پیوست.

 

مشتری‌ای که از طریق موتورهای جست‌وجو شما را یافته حتی یک ثانیه بیشتر منتظر نمی‌ماند تا سایت‌تان لود شود و آنچه نوشته‌اید در معرض دیدش قرار بگیرد، او زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، رهایتان می‌کند و به سراغ یکی از همان رقبایی می‌رود که هیچ فکرش را نمی‌کردید روزی به خاطرش فراموشتان کند.

 

شما هیچ راه دومی ندارید، آنچه که برای فروش یا ارائه تولید کرده‌اید را باید هرچه زودتر از طریق فضاب وب و شبکه‌های اجتماعی در معرض دید مشتری‌تان قرار دهید، برایش هوشمندانه‌ترین کلیدواژه‌ها و عبارت‌های کلیدی را انتخاب کنید، بهترین عنوان و مقدمه را بنویسید، متداول‌ترین پرسش‌ها را مطرح کنید و پاسخی درخور برایش بنویسید، به آسان‌ترین شیوه راهنمایی‌اش کنید، ملموس‌ترین مثال‌ها را بیاورید و از شیواترین بیان استفاده کنید تا شاید کسب‌وکار شما را به پشیزی نفروشد و سراغ آن دیگری نرود.

 

بنویسید و بنویسید بر این نوشتن مداومت کنید تا زمانی که در دنیای وب، اسم‌ورسمی برای خود دست‌وپا کنید و بعد که به شهرت رسیدید، باز هم بنویسید و بر این نوشتن مراقبت کنید. این کار برای بقای کسب‌وکارتان از نان شب هم واجب‌تر است. یا انجامش دهید، یا به زوال کسب‌وکارتان عادت کنید.

 

اهمیت تولید محتوای هوشمندانه

هوشمندانه نوشتن بر درهم‌برهم‌نویسی ارجحیت دارد. هوشمندانه نوشتن یعنی چطور نوشتن؟ یعنی بدهیم هوش مصنوعی برایمان تولید محتوا کند؟ یعنی خودمان را بازنشسته کنیم و هوش مصنوعی که خیلی باهوش است را به خدمت بگیریم تا برای کسب‌وکارمان هوشمندانه بنویسید؟

 

اجازه بدهید مثالی برایتان بیاورم؛ فرض کنید که کسب‌وکار شما درباره فروش بالش طبی است و مشتری‌هاتان همه آن افرادی هستند که یا از درد آرتروز گردن رنج می‌برند، یا برای پیشگیری از ابتلا به آرتروز باید عادت‌ خوابشان را اصلاح کنند، یا عمل پیوند موی سر و کاشت ابرو انجام داده‌اند و برای خواب راحت‌ترِ دوران نقاهت به این چنین کالایی نیاز دارند، یا جزو افراد دایم‌السفر هستند و خوابیدن در هواپیما و قطار و اتوبوس جزو عادت‌های آنهاست.

 

حالا با این همه اوصاف‌واحوال از این مشتری بالشتِ طبی لازم، برایش چه محتوایی تولید می‌کنید؟ آیا از مزیت‌ها و ویژگی‌ها و جنس و رنگ به‌کاررفته در بالشت طبیِ تولیدی‌ خود می‌نویسید؟ یا یک‌راست به سراغ نیازهای مشتری‌های بالقوه‌تان می‌روید و مطلبی مخصوصِ آنها و البته در پاسخ به نیازشان می‌نویسید؟

 

به نظر شما کدام عنوان شما را به فروش بیشتر نزدیک می‌کند؟

 

  • مزیت‌های بالش طبی

یا

  • چگونه آرتوروز گردنم را درمان کنم؟
  • چگونه از آرتوروز گردنم جلوگیری کنم؟
  • بهترین بالشت برای کسی که کاشت ابرو انجام داده است؟
  • بهترین بالشت طبی برای خواب راحت در پرواز (+ قطار و اتوبوس و …)

 

البته که نوع سوالاتی که مستقیما به نیاز مشتری شما می‌پردازد، فروش بیشتر را به دنبال خواهد داشت. پس پرداختن به مزیت‌ها و جنس و رنگ و برند بالشت طبی، چه کسی را به سایت شما راهنمایی می‌کند، جز خودتان؟

 

حالا اهمیت تولیدمحتوای هوشمندانه را متوجه شدید؟ آیا آن فروشگاه بالشت طبی در فلان خیابان شهر، بدون پرداختن به نیازهای مشتری‌های خود، طرح پرسش، پاسخ به آن و تولیدمحتوا برایش، تا ده سال دیگر هم می‌تواند همچنان از طریق مشتری‌ای که حین عبور از خیابان چشمش به این فروشگاه افتاده است، به فروش بیشتر کالای خود امیدوار باشد؟

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.