واژه‌چسبانی

تمرین کوتاه واژه‌چسبانی

یک کلمه انتخاب کن؛ هر کلمه‌ای که دوست داری. اصلا چه بهتر ازاین، که خودِ کلمه (انتخاب) را انتخاب کنی. چون دیگر نیاز به فکر کردن نداری، حالا ده دقیقه یا بیشتر (کاملا بستگی به زمان و مکان و اراده خودت دارد)، بی‌آنکه بینش وقفه بیندازی شروع کن به چسباندن کلمات دیگر به این یک کلمه؛ یعنی چسباندن هرکلمه‌ای به کلمه «انتخاب».

 

این تمرین برای وقت‌هایی‌ست که می‌خواهی بنویسی اما نه دستت گرم شده و نه ذهنت یاری می‌کنه. همان وقت‌هایی که با خودت می‌گویی که ای وای! انگار ذهنم قفل شده و هیچ ایده‌ای به سراغش نمی‌آید. اما، چرا می‌گویم ۱۰ دقیقه؟ چون می‌خواهم هر زمان و هرجایی بتوانی انجامش بدهی. چون می‌خواهم نداشتنِ فرصت کافی را بهانه‌ای برای ننوشتن قرار ندهی. چون می‌خواهم نوشتن را شروع کنی و آن را به شنبه هفته بعد و هفته‌های بعدی نیندازی. پس همین حالا باعث‌وبانی امر خیرِ چسباندنِ واژه ‌«انتخاب» به هر کلمه دیگر شو.

 

مثل این: 👇

انتخاب شغل، انتخاب لباس، انتخاب همسر، انتخاب رئیس‌جمهور، انتخاب گل، انتخاب هدیه، انتخاب گوشی، انتخاب خانه، انتخاب دوست، انتخاب مسیر، انتخاب رشته، انتخاب کشور، انتخاب کتاب، انتخاب دانشگاه، انتخاب یار، انتخاب من، انتخاب مقصد، انتخاب دوست، انتخاب شماره، انتخابِ …

و همانطور بنویس و بنویس تا دستت گرم، ذهنت باز.و قلمت روان شود.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.